Løping, biomekanikk og smertevitenskap

«Running Focused - Reconciling Biomechanics with Pain Science»

Greg Lehman bruker en biomekanisk tilnærming i kombinasjon med fokus på smerteforskning og undervisning i sin behandling. Dette kurset har vært holdt mer enn 100 ganger i mer enn 40 land og over 5 kontinenter! Greg har publisert over 20 artikler innen manuell terapi og biomekanikk, samt undervist ved Canadian Memorial Chiropractor College innen smertefysiologi, løpeskader, ryggsmerter og nevrologi. Selv med sin sterke bakgrunn innen det biomekaniske feltet, er hans interesse stor innen nevrologi og viktigheten bak de psykososiale risikofaktorene innen smertefysiologi og skader. Han er opptatt av riktig skademetodikk innen behandling og rehabilitering, og ikke minst det forebyggende tiltaket med enkle teknikker for å unngå skader.

Upon the completion of the course the therapist will feel confident in:

• Analysing and modifying the run training programs for injured and non-injured runners
  • Understanding running biomechanics and the relevance of those biomechanics for injury and performance
  • Performing a running gait assessment, modifications and re-education to keep runners running
  • Making the clinical decision of when to "expose versus protect" for the pained athlete.
  • Symptom modification techniques are specific to injured runners
  • Understanding the risk factors for running injury and how they can be modified
  • Prescribing "Comprehensive Capacity" exercises for both injury management and performance

Kursavgift:
PFF-medlem: 4.900,-, andre: 6.500,- (gjelder pris etter 1. november)

Avbestillingsvilkår:

Ved avbestilling etter 1. november må 50 % av kursavgiften betales.

Ved avbestilling etter 15. februar må kursavgiften betales i sin helhet.

Godkjent 14 timer for opprettholdelse av «Spesialist i Muskel og Skjelett Fysioterapi»

Se kursinvitasjon her

Facebook event