Utsatt: Fysioterapeuters Muskel- og Skjelett kongress 2021

Privatpraktiserende Fysioterapeuters Forbund, PFF inviterer til:

Fysioterapeuters Muskel- og Skjelett kongress 2021, ny dato!

Fokus underekstremitetene:

- Den vanskelige hoften
- Det diffuse kneet
- Den vonde ankelen

Kongressen holdes på Thon Conference, Universitetsgaten 26. Overnatting og festmiddag fredag kveld er på Hotel Bristol, Kristian IV's gate 7. Lunsj fredag er på hotel Bristol, lørdag på Brasseri Paleo. Alle steder ligger innenfor omkrets på 100 meter.

Det kan søkes om reisestipend i Fysiofondet, som vanligvis vil dekke hele reiseutgiften og kr. 800 pr døgn for opphold og diett. Til søknaden må det legges ved bilag for reisekostnadene og hotelloppholdet / bespisning. Det må søkes om dette stipendet etter arrangementet er gjennomført, og innen det har gått 3 måneder. Informasjon om reisestipend finner du her

Ved avbestilling etter 10. august, blir man belastet for 50% av fakturert beløp. Ved avbestilling etter 1. september, må fakturaen betales i sin helhet. Vi har ingen forsikring mot frafall pga for eksempel sykdom-det anbefales å sjekke om reiseforsikringen dekker dette.

For mer informasjon:

Last ned program her (PDF)

Årets forelesere:

Jarod Hall

Jarod Hall, PT, DPT, OCS, CSCS er en fysioterapeut i Fort Worth, TX. Hans kliniske fokus er ortopedi med  vekt på implementering av nåværende vitenskap om smerte for å kunne hjelpe  både ved  kroniske smerter og akutte skader. Han underviser i undersøkelse og behandling av ortopediske skader, smerteforskning, styrke og kondisjon samt manuelterapi på nasjonalt og internasjonalt nivå.  Han er medeier i “Modern Pain Care”, et institutt for undervisning  og  behandling med vekt på utvidet kompetanse for å forstå  pasienter med smerte. Han er også medforfatter  i "Making sense of pain»: En samling av analogier og historier for bedre å forstå smerte".

Anders Pålsson

Anders er lærer på fysioterapeutprogrammet i Lund, klinikker innen idrettsmedisin oh PhD student.

Hans PhD prosjekt handlar om diagnostikk, funksjonsbegrensninger og treningsbasert behandling av femuroacetabulært impingement (FAI) syndrome"

Maren Stjernen, idrettsfysioterapeut

Maren har en Mastergrad i Idrettsfysioterapi fra NIH. Hun er i tillegg til Nimi tilknyttet Olympiatoppen to dager i uken som leder av det medisinske teamet i friidrett. Tidligere fysioterapeut for landslaget i alpint og fysioterapeut i det norske helseteamet i Sotsji-OL. Veileder for masterstudenter i Idrettsfysioterapi. Stjernen jobber mye med generelle idrettsskader og aktiv opptrening etter skader i skulder, hofte, kne, ankel og fot.

Håkon Fotland, osteopat og PT

Håkon jobber til daglig som terapeut og personlig trener i Oslo. Han er utdannet osteopat og har en mastergrad i smertevitenskap og tverrfaglig smertebehandling. Han har spesialisert seg på og jobber hovedsakelig med rehabilitering, smertehåndtering og styrketrening.

Kjetil Nord-Varhaug, fysioterapeut

Kjetil etablerte ultralydutdanningen med basic kursrekke i PFF tilbake i 2010. I 2013 ble advancedkursene utviklet og i 2015 inngikk man samarbeid med Foreningen for Ultralyd i Allmennpraksis om kurs også for leger. Fra 2011-2017 var Kjetil styreleder i PFF. Han satt i styret fra 2010 til 2018. Han er i dag leder for Spesialistkomiteen for Muskel og Skjelett Ultralyd og har over de siste 10 årene undervist over 700 helsepersonell i MSK ultralyd. Til daglig jobber Kjetil som daglig leder og ultralydspesialist på Apexklinikken i Oslo der han samarbeider med et stort team innen MSK ultralyd samt fysikalsk medisiner og kirurger. Kjetil er internasjonal foreleser i ultralyddiagnostikk og injeksjonsbehandling med mange års erfaring med undervisning I Norge, Danmark, Tyskland og England. Fysioterapeutspesialist (MPFF), Spesialist i muskel og skjelett ultralyd (MPFF), Diploma of Injection Therapy (SOMM), Leder av Spesialistkomitèen for Muskel og Skjelett Ultralyd (PFF).

Kyrre Texnæs

Kyrre Texnæs er en prisbelønnet danser og koreograf og tidligere toppidrettsutøver. Han er en pionér innen kultur og næringsliv, anerkjent foredragsholder, entreprenør og eier av Kyrre Texnæs Studio. Gjennom hans selskap Creator of movements AS beveger Kyrre individer, organisasjoner og samfunnet mot en bærekraftig verden.

Dr. Ari Bertz, Spesialist i ortopedisk kirurgi

Ari jobber ved  «Fot- og ankelspesialisten» i Bergen og er en av Norges fremste på i sitt fagfelt og har i løpet av sin karrière utført mer enn 5000 operasjoner. De siste elleve årene har han utviklet erfaring og spisskompetanse på alle problemstillinger knyttet til fot, ankel og legg både kirurgisk og konservativ behandling. Han har utviklet kompetanse i injeksjonsbehandling som PRP, Hyaluronsyre og kortison injeksjoner for behandling av artrose/slitasjegikt, sportsskader, og senebetennelser i ankelen og foten. Dr Bertz startet som den første privatpraktiserende spesialist med den mest avanserte teknikken i fot- og ankelkirurgi som heter MICA (Minimal Invasiv Fotkirurgi), en teknikk som ikke krever store snitt, med en rask rehabilitering, og ingen behov for bruk av gips eller krykker. Dr. Bertz driver også med aktiv forskning på beinhinnebetennelse og kronisk losje/kompartmentsyndrom

Til kursoversikt